RELOKACJA GREEN CELL, CZYLI JAK ZNALEŹĆ MAGAZYN, KTÓREGO NIE MA

RELOKACJA GREEN CELL, CZYLI JAK ZNALEŹĆ MAGAZYN, KTÓREGO NIE MA

Case Study, Magazyny, Małopolskie

Proces relokacji magazynu firmy Green Cell był pełen wyzwań. Jaki miały charakter? Jak sobie z nimi poradziliśmy? Przeczytaj opis i zobacz, jak rozwiązaliśmy problemy, z którymi mierzył się nasz klient poszukujący magazynu w okolicach Krakowa 

Po lekturze tego case study dowiesz się: 

  • Jak znaleźliśmy magazyn w Małopolsce przy wskaźniku wolnej powierzchni poniżej 1% 
  • Jak uniknęliśmy typowych problemów przy relokacjach – m.in. konieczności zatrudnienia nowych pracowników w związku ze zmianą lokalizacji 
  • Jakie rozwiązanie okazało się być najbardziej optymalne w związku ze specyficznymi wymaganiami technicznymi dotyczącymi powierzchni 
  • Jak zapewnić firmie możliwość swobodnej ekspansji 

Klient – branża i specyfika działalności 

Green Cell to firma, która ma swój wkład w budowanie bardziej zrównoważonego świata – zajmuje się produkcją rozwiązań do ładowania i akumulowania energii elektrycznej. W związku z dynamicznym rozwojem firma nieustannie poszerza gamę oferowanych produktów – w jej portfolio znajdują się m.in. rozwiązania do telefonów, laptopów, samochodów elektrycznych i innych bezemisyjnych środków mobilności osobistej, elektronarzędzi, fotowoltaiki oraz urządzeń RTV i AGD. To specyficzna i wymagająca branża – również dlatego, że jest objęta licznymi regulacjami prawnymi, do których trzeba się dostosować.  

 

Dlaczego klient zdecydował się na relokację? 

Decyzja o zmianie lokalizacji dojrzewała od wielu miesięcy, głównie w związku z dynamicznym wzrostem sprzedaży. Kluczowym impulsem była jednak zmiana prawa, która bezpośrednio dotyczyła działalności prowadzonej przez klienta. Jakie czynniki miały decydujący wpływ na relokację magazynu Green Cell? 

  • Zmiana wymogów prawnych dotyczących magazynowania baterii, zwłaszcza w obszarze instalacji p-poż 
  • Rozwój działalności i zwiększenie sprzedaży – potrzeba zwiększenia zajmowanej powierzchni 
  • Podwyższenie standardu powierzchni 
  • Optymalizacja kosztów 

Wyzwania w procesie 

Zadanie było ambitne – zespół doradczy Nuvalu musiał znaleźć sposób, by poradzić sobie z licznymi utrudnieniami. Finalnie zarekomendowano lokalizację, która spełniała najważniejsze kryteria klienta i była skuteczną odpowiedzią na następujące problemy oraz wyzwania:   

  • Brak dostępnej powierzchni magazynowej w okolicach Krakowa – wskaźnik pustostanów poniżej 1% 
  • Konieczność spełnienia nowych wymogów prawnych, głównie w obszarze instalacji przeciwpożarowej: podział na strefy pożarowe, specyficzne główki tryskaczy, montaż tryskaczy międzyregałowych 
  • Czterokrotne zwiększenie zajmowanej powierzchni (do 12 tys. m2) 
  • Deadline – ograniczony czas na zakończenie procesu relokacji 

Jak to zrobiliśmy: korzyści dla klienta 

Po dogłębnej analizie sytuacji na rynku magazynowym w Małopolsce eksperci Nuvalu zasugerowali rozwiązanie, które zakładało relokację do nowobudowanego obiektu z portfolio Panattoni Europe.

Jedną z głównych zalet takiej koncepcji była możliwość dostosowania aranżacji i wyposażenia powstającej powierzchni magazynowej do precyzyjnie zdefiniowanych potrzeb klienta. Deweloper zaproponował przy tym przystępny termin realizacji, który wychodził naprzeciw oczekiwaniom klienta – w dodatku w lokalizacji znajdującej się blisko dotychczasowego magazynu firmy, dzięki czemu klient mógł zachować dotychczasowy zespół pracowników 

Magazyn na przyszłość: zabezpieczenie ekspansji 

Dodatkowo Green Cell miała możliwość zabezpieczenia dodatkowej powierzchni magazynowej, która umożliwi firmie płynny rozwój i ekspansję w ramach zajmowanej lokalizacji. Co równie ważne, koszt aranżacji został rozłożony na 7 lat, co przyczyniło się do optymalizacji kosztów. Znacząco wzrósł standard zajmowanej powierzchni, również w kontekście rozwiązań proekologicznych – nowy magazyn posiada certyfikat BREEAM. Do dyspozycji klienta przekazano również stacje do ładowania samochodów elektrycznych.    

Podsumowanie

„W tym procesie mieliśmy do czynienia z kilkoma wyzwaniami. Pierwsze to zwiększenie powierzchni magazynowej z 2,8 tys. m2 do niespełna 12 tys. m2. Kolejne dotyczyło wymogów technicznych, które musiał spełniać nowy obiekt. Trzecie było związane z aktualną sytuacją rynkową – gdy rozpoczynaliśmy współpracę z klientem, wskaźnik dostępnej powierzchni magazynowej w Krakowie wynosił… poniżej 1%. Mieliśmy też niewiele czasu. Ale cóż, my lubimy wyzwania. Jesteśmy wdzięczni naszemu klientowi za otwartość, zaufanie i dobrą, owocną współpracę na każdym etapie procesu” – Tomasz Rąba, Director, Head of Industrial & Logistics w Nuvalu

Firma Green Cell przeprowadziła się do nowej lokalizacji w czerwcu 2022 r. Proces trwał od marca do grudnia 2021 r. – wówczas klient podpisał umowę z Panattoni Europe.  

Więcej informacji o Green Cell:
https://greencell.global/pl/

Więcej informacji o dziale Office w Nuvalu: https://nuvalu.pl/uslugi/dzialy/powierzchnie-przemyslowo-logistyczne/

KATEGORIA Magazyny
METRAŻ 10 000+
KLIENT Green Cell

Budynek biurowy i działka na sprzedaż

Puławska 359
Warszawa

Gdański Business Center - podnajem

Inflancka 4B
Warszawa, Śródmieście

Jak skalować przestrzeń magazynową od małego modułu do dużej hali

Case Study, Magazyny
Częstochowa

BIURO DLA BENEFIT SYSTEMS: JAK SKUTECZNIE PRZYGOTOWAĆ FIRMĘ NA LUKĘ PODAŻOWĄ

Case Study, Biuro
Warszawa