Jak skalować przestrzeń magazynową od małego modułu do dużej hali

Jak skalować przestrzeń magazynową od małego modułu do dużej hali

Case Study, Magazyny, Częstochowa

Klient z branży ochrony zdrowia zlecił nam znalezienie powierzchni umożliwiającej rozpoczęcie produkcji w okolicach Częstochowy. Choć początkowo był zainteresowany halą produkcyjną o powierzchni 3 tys. m2, zaproponowana lokalizacja spodobała mu się tak bardzo, że zdecydował się podpisać umowę najmu na… 10 tys. m2! Jak to możliwe i co wpłynęło na jego decyzję?

Po lekturze tego case study dowiesz się:

  • Jak w krótkim czasie znaleźliśmy powierzchnię pod halę produkcyjną, którą można było zaadaptować pod względem specyficznych wymogów technicznych klienta
  • Jak skalkulowaliśmy koszty adaptacji powierzchni, aby przedstawić je klientowi w najbardziej transparentny sposób – jako komponent czynszu najmu 
  • Jak sprawiliśmy, że klient, który początkowo był zainteresowany wynajmem modułu 3 tys. m2, zdecydował się na wynajęcie całej hali o powierzchni 10 tys. m2

Dowiesz się również, że eksperci Nuvalu zapewniają klientom naprawdę wszechstronne wsparcie – w tym wypadku również w kontekście aktualizacji decyzji środowiskowej umożliwiającej rozpoczęcie produkcji

Jakiej powierzchni produkcyjnej szukał klient?

Powodem nawiązania współpracy było, była potrzeba wynajmu hali w okolicach Częstochowy, aby uruchomić produkcję zgodnie z przyjętym biznesplanem. Jakie oczekiwania przedstawił klient doradcom Nuvalu?

  • Lokalizacja: okolice Częstochowy, bez konkretnych wskazań co do rejonu
  • Powierzchnia – 3 tys. m2 z adaptacją umożliwiającą rozpoczęcie produkcji
  • Gotowa hala lub BTS (build-to-suit, czyli obiekt wybudowany specjalnie na potrzeby najemcy)
  • Wycena adaptacji i wliczenie jej kosztów do czynszu najmu
  • Zamknięcie procesu w 7 miesięcy
  • Wygenerowanie wymiernych oszczędności dla klienta podczas negocjacji z właścicielem budynku / deweloperem

 

Wyzwania w procesie

Przy tak niskim współczynniku powierzchni niewynajętej na rynku magazynowym, jak jest obecnie, każda transakcja jest wyzwaniem. W tym przypadku było ono jeszcze większe, a zadanie – trudniejsze. Dlaczego?

  • Ograniczona dostępność powierzchni magazynowo-produkcyjnej w okolicach Częstochowy
  • Zbyt mała powierzchnia (3 tys. m2), by zainteresować deweloperów opcją BTS (budowa hali na potrzeby najemcy)
  • Różnica między proponowanymi przez właścicieli obiektów stawkami czynszu a wartościami oczekiwanymi przez klienta (wzrost cen związany z inflacją i konfliktem w Ukrainie)
  • Deadline – ograniczony czas na zakończenie procesu, czyli 7 miesięcy
  • Konieczność zmiany decyzji środowiskowej – okoliczność, która pojawiła się w wybranej lokalizacji już w trakcie trwania procesu

Jak to zrobiliśmy: korzyści dla klienta

Zespół doradczy Nuvalu przeprowadził analizę dostępności hal magazynowych i produkcyjnych w okolicach Częstochowy. Pomimo trudności udało się znaleźć powierzchnię spełniającą oczekiwania klienta, w dodatku o wysokim standardzie i w dobrej lokalizacji, dostosowaną pod względem technicznym do wymogów związanych z produkcją i dysponującą odpowiednimi usprawnieniami. Eksperci Nuvalu wynegocjowali dla klienta pięcioletnią umowę na bardzo korzystnych dla niego warunkach.

Zmiana decyzji środowiskowej i elastyczna reakcja na nowe potrzeby klienta

W trakcie realizacji procesu okazało się, że planowany profil produkcji wymaga zmiany decyzji środowiskowej. Aby było to możliwe, konieczne było przeprowadzenie nowego postępowania administracyjnego i wydanie nowej decyzji, która uwzględni wszystkie istotne okoliczności i informacje. Ta znaczna z pozoru trudność została w sprawny sposób pokonana – klient otrzymał od zespołu Nuvalu pełne wsparcie w procesie administracyjnym, który zakończył się sukcesem i nie spowodował opóźnienia w harmonogramie całego projektu.

Powierzchnia na przyszłość: zabezpieczenie rozwoju

Sprawy z czasem przybrały zaskakujący obrót. Choć klient początkowo był zainteresowany powierzchnią 3 tys. m2, zaproponowane rozwiązanie było na tyle atrakcyjne, że dosyć szybko zapadła decyzja o wynajmie całej hali o
powierzchni 10 tys. m2. Ruch ten miał charakter strategiczny i zabezpieczył możliwość rozwoju klienta w ramach wybranej lokalizacji. Wobec trudności z pozyskaniem powierzchni magazynowej i produkcyjnej to bardzo dobra decyzja – konieczność wynajmu dodatkowej przestrzeni w innej lokalizacji w przyszłości mogłoby znacząco skomplikować działalność firmy i utrudnić jej produkcję. Dodatkowym atutem takiego posunięcia jest autonomia – klient nie będzie musiał dzielić powierzchni z żadnym innym podmiotem. W przeprowadzonej analizie różnych scenariuszy opłacalności – pomimo zwiększenia początkowego zobowiązania finansowego, ze względu na większy metraż, ale przy bardzo dużych możliwościach ekspansji klienta w stosunkowo niedługim czasie, doszliśmy do wniosku, że jest to optymalne rozwiązanie.

 

Jak proces widzą jego uczestnicy?

Nuvalu:

„Gdy klient przychodzi do nas po 3 tys. m2, a kończy proces podpisując umowę najmu na 10 tys. m2, to dla nas najlepszy dowód dobrej współpracy. Zadanie nie było łatwe – przy obecnych trudnościach z podażą znalezienie w kilka miesięcy hali, w dodatku spełniającej specyficzne wymogi techniczne, jest dużym wyzwaniem. W sprawny sposób doprowadziliśmy jednak temat do finału. Udowodniliśmy też, że można na nas liczyć nawet w przypadku nieplanowanych sytuacji – w tym wypadku była to konieczność zmiany decyzji środowiskowej. Naszym celem jest zapewnienie wsparcia na każdym etapie, od pierwszej rozmowy aż do zajęcia powierzchni. Zawsze podchodzimy do zadań kompleksowo, by klient miał poczucie, że ma silne wsparcie. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie i konstruktywną współpracę w tym projekcie” – Tomasz Rąba, Director, Head of Industrial & Logistics w Nuvalu.

Klient zastrzegł sobie poufność.

Więcej informacji o skutecznych renegocjacjach: link

Budynek biurowy i działka na sprzedaż

Puławska 359
Warszawa

Gdański Business Center - podnajem

Inflancka 4B
Warszawa, Śródmieście

Jak skalować przestrzeń magazynową od małego modułu do dużej hali

Case Study, Magazyny
Częstochowa

BIURO DLA BENEFIT SYSTEMS: JAK SKUTECZNIE PRZYGOTOWAĆ FIRMĘ NA LUKĘ PODAŻOWĄ

Case Study, Biuro
Warszawa